Rabarbar - 4 patenty

Rabarbar ciężkie słowo do wymówienia,
ale pyszne warzywo do jedzenia,
Źródło witamin A,C,E oraz potasu,
ma dużo błonnika i foliowego kwasu.





Magnez, żelazo, fosfor beta karoten zjecie
niskokaloryczny i z błonnikiem polecany na diecie
Nie polecamy osobom chorym na reumatyzm i nerki
bo udział szkodliwego kwasu szczawiowego jest w nim wielki.
Lecznicza odmiana rabarbaru - rzewień lekarski
działa antyrakowo, antyoksydacyjnie i przeczyszczająco.
My jak zwykle na czasie działamy
i na rabarbar 4 patenty mamy.


1 patent 

Ciasto to coś co lubią łasuchy
i nasze wymagające brzuchy.
Delikatny biszkopt ładnie się komponuje
gdy kwaskowate warzywo w środku się znajduje.
W wykonaniu jest proste i zdrowe
zawiera witaminy wybuchowe .
Przepis u Latosiowej znajdziecie
najlepszy na świecie.





2 patent 

W takie upały chce się coś zimnego
a kompocik nie uraduje potrzebującego
Więc patent na lemoniadę
pod rękę Wam kładę .
Kwaśno słodka orzeźwiająca
nawet jak jesteś wymagająca
ona Cię zadowoli
i chłodem ukoi.




3 patent 

A jeżeli macie trochę cierpliwości
i chcecie uraczyć swoich gości
Zróbcie nalewkę z rabarbaru
i wtedy nie będzie chodzić do baru
Potrzebujemy owoce i skórki
cukier, wódeczkę i pójdzie jak "z górki "
Warzywa w słoiku cukrem zasypujemy
a gdy sok puszczą wódeczką częstujemy.
I tak trzymamy dopóki owoce wyblakną
odcedzamy i niech dobroci się zamkną.
Pić można od razu ale im dłużej postoi
tym bardziej nasze podniebienia zadowoli.


4 patent 

A gdy smak chcemy na dłużej zachować
to wystarczy w słoiki zawekować
zrobić pyszny dżem z truskawkami
i witaminy będą cały rok z nami .
4 kg truskawek z rabarbarem zmieszałam
cukru tylko kilo dosypałam.
Wszystko ugotowałam
następnie zblendowałam
na gorąco do słoików wlałam
i do piwnicy dżemy schowałam .







A my na Wasze patenty czekamy
i dziecięce lata wspominamy
gdy rabarbar się w cukrze maczało
i ciągle było go mało !


Komentarze

  1. Rabarbar dla mnie najlepszy jest do picia wiec z patentu na lemoniade chetnie skorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto z rabarbarem chętnie jem a tym razem wypróbuję lemoniade :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio robiłam babeczki waniliowe z rabarbarem i owsiana kruszonka;) przepyszne. Uwielbiam rabarbar pod każdą postacią.

    OdpowiedzUsuń
  4. A u mnie lemoniada jest częstym gościem pychotka konfiturke czas zrobić 😁

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekałam na taki patent!jak zwykle jesteście niezawodne😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Super patenty. Ja wykorzystam patent na lemoniade. Ogolnie majac rabarbat gotuje kompot i dodaje troche cukru. Zwykly prosty a zarazem dobry ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rabarbar pamiętam z dzieciństwa. U dziadków smakował rewelacyjnie zwłaszcza z cukrem😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Rabarbar pamiętam z dzieciństwa. U dziadków smakował rewelacyjnie zwłaszcza z cukrem😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Rabarbar u nas jest częstym gościem na stole. A ja z dzieciństwa pamiętam jak zajadałam się nim z cukrem. Marzena

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga

Instagram

Popularne posty