niedziela, 12 marca 2017

Zdrowa chałwa - fit niedziela

 Domowa chałwa w 10 minut :) 


Witajcie. Postanowiłyśmy wprowadzić dla Was posty niedzielne z fit przepisami. Kobieta kobietę zrozumie i zna ten ból gdy dieta styka się z okresem a bardzo chce się słodkości. 

Zaczynamy :)




Na dzisiaj chałwa - nie będzie tu różnicy w kaloriach w dół ponieważ nasza domowa ma ich trochę więcej niż ta sklepowa bez smakowa ale będzie zdecydowana różnica w wartościach odżywczych. 


Przybliżone wartości na 100 g produktu chałwy sklepowej to:

470 kcal - Białko - 12 g -  Węglowodany z cukrami - 58 g - Tłuszcze - 21 g 

Przybliżona wartość na 100 g produktu chałwy domowej z masłem orzechowym

650 kcal - Białko - 22 g - Węglowodany - 3 g - Zdrowe tłuszcze - 62 g

W zależności w jakiej foremce zrobicie chałwę wystarczy spokojnie na 4 porcje czyli na 1 dzień to ok. 160 kcal 


Czas przygotowania to zaledwie 10 minut 

Do zrobienia potrzebujemy : 

* ok. 80 g ziaren sezamu
* 2 łyżeczki masła orzechowego
/ opcjonalnie miód lub trochę słodzika 
* 2 łyżki oleju kokosowego 


Robimy :

* sezam lekko prażymy na suchej patelni uważamy aby się nie spalił
* ziarna wraz z pozostałymi składnikami ścieramy na gładką masę za pomocą blendera
* przelewamy w pudełeczko wypełnione folią lub formę sylikonową 


* wstawiamy na ok. godzinkę do lodówki dla mniej cierpliwych 20 minut zamrażalnik 
* kroimy i jemy :) 

Tylko z umiarem :) 






 Smacznego :) 


5 komentarzy:

  1. Bardzo szybki i przepyszny przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm a w domu brak składników a takiego mam smaka na tą chałwe ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie bardzo prosty przepis :) Az chce sie ja zjesc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosty i szybki przepis na niezapowiedzianych gości deser w sam raz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chałwa...uwielbiam..a z dodatkiem kakao bomba

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga