Suszenie wilgotnych rzeczy

Jak jesienią i zimą rzeczy suszycie ?
Czy tylko kaloryfer męczycie ?
Dzisiaj Wam o sposobach na suszenie opowiemy,
może dyskusję pod postem wzniesiemy.
Nie wszystko suszymy klasyczną metodą,
warto znać poniższe gdy coś zaskoczy nas wodą.



MOKRE OBUWIE

W przewiewnym miejscu kładziemy,
do wolnego suszenia doprowadzić chcemy.
Najlepiej z dala od kaloryfera,
w wiszącej pozycji niech spoziera.
Ważne, aby w środek papier lub bibułę włożyć,
wtedy wilgoć do niej będzie przechodzić.


Na koniec prawidła wkładamy
lub gazety w trójkąt układamy.
Kształt butom nadajemy
i teraz jak wysuszyć wiemy.


ZALANY TELEFON


Szybko baterię wyjmujemy,
kartę sim i dodatki również gdy uchronić chcemy.
Nadmiar wody ścierką usuwamy
i do miski z ryżem głęboko wkładamy.
Możemy suszarką pomóc sobie
i dmuchać na telefon zamiast po głowie.


Jednak pamiętajcie aby nie włączać go od razu
tylko poczekać cierpliwie.


PODUSZKA Z PIERZA

Za dwa rogi ją na sznurku wieszamy
i broń boże w pół nie przekładamy.
Musi dostać sporo powietrza
i wietrzyć każde piórko z wnętrza.
Co jakiś czas odpinamy i strzepujemy
gdy równomiernie ułożoną zawartość mieć chcemy.



UBRANIA

Przed rozwieszenie każdą rzecz strzepujemy
i dokładnie na suszarce kładziemy.
Im więcej ubrania przestrzeni mają,
tym szybciej wilgoć zatracają.
Wieszak do ubrań na kaloryferze zaczepiamy
a na nim skarpety i majtki wieszamy.



Pamiętajcie aby wszystko było równo wieszane,
mankiety i kołnierzyki również rozkładane.
To ułatwi nam prasowanie i odżywi każde pranie.
Regularnie sprawdzimy czy już wyschło,
jak tak zbieramy wszystko.
Jak coś jeszcze wilgotne zostało
to zmieniamy mu pozycję całą.
Warto jest lekkie rzeczy od ciężkich oddzielić.
Warto postawić blisko wentylatora lub okna otworzyć gdy na to pora.

A Wy jak pranie swoje suszycie, są jakieś triki które nam zdradzicie ?


Komentarze

  1. Wiosna i latem pranie ładnie schnie na podwórku a zimą otwieram okno szeroko i trochę przy otwartym oknie wtedy mają dodatkowy świeży zapach.. .

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm chyba nie stosuje żadnych, choć nie, pranie równo układam. Buty ba grzejniku a to widzę błąd

    OdpowiedzUsuń
  3. Zima spory problem mam z praniem 😜

    OdpowiedzUsuń
  4. Zimą suszę na piecu akumulacyjnym i na krzesłach, pranie schnie błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja pranie suszę w suszarce do butow mam suszarki narciarskie i świetnie się sprawdzają

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja lubię czytać twoje rymowanki, ja tak nie potrafię poskładać czytanki 😀 fajne sposoby 💖

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja rozkladam w wiekszym pokoju i czekam az wyschnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę gazeta wsadzona w buty pomoże? Muszę spróbować koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie dziś slonko i pierwszy raz w tym roku powiesilam pranie na dworze :D

    OdpowiedzUsuń
  10. O tym sposobie z butami nigdy nie słyszałam, ale na pewno wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super patenty, muszę przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne porady. Ja zazwyczaj suszę wszystko na grzejniku lub suszarce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja wieszam pranie na suszarce w sypialni bo jest największa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja suszę pranie na suszarce. Nie mam niestety balkonu ani podwórka, żeby tam wystawić, więc w domu stoi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z praniem zimą mam okropny problem :( Latem za to susze na strychu. Od gorąca szybko schnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie raz uratowałam tak zalany telefon.

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie na szczęście jest strych gdzie wszystko schnie super szybko!

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie w lecie suszą się ciuchy na zewnątrz. A w zimie na suszarce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja kiedyś utopilam telefon i właśnie Wykorzystałam trik z ryżem ❤️

    OdpowiedzUsuń
  20. Suszenie w zimę to moja zmora🙊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga

Instagram

Popularne posty