Domowe pączki gotowe w 5 minut

Lubię piec i gotować
i w kuchni po nocy szabrować. 
Rok temu gotowe pączki kupiłam
i na surowe i tłuste trafiłam. 
Uznałam, że w tym roku piekę domowe
zrobiłam w 5 minut - serowe !



I jedna porcja nie wystarczyła, 
więc 2 tury mamuśka zrobiła. 
Synek część do przedszkola zamówił, 
że mamie pyszne wyszło - mówił. 




Zabieramy się do robienia, będą pyszności do jedzenia. 

Te pączki tłuszczu nie wchłaniają - bo jeden magiczny patent Wam zdradzę !!!

Składniki na ok 30 sztuk:

* 250 g twarogu półtłustego ( kostka) 
*  1 serek homogenizowany ( u nas bananowy) 
* 2 jajka
* 3 łyżki cukru pudru
* 300 g mąki
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 kieliszek wódki ( do ciasta) 1 łyżka wódki ( do oleju) 
* olej lub smalec do smażenia 



Robimy: 

1. Do garnka wlewamy olej i wstawiamy na średnim ogniu, zdąży się zagrzać jak ciasto będzie już gotowe. 

2. Twaróg mieszamy z jogurtem i cukrem pudrem i blendujemy na gładką masę. Dodajemy jajka i raz jeszcze blendujemy. 

3. Mąkę przesiewamy przez sito razem z proszkiem do pieczenia i dodajemy do ciasta.

4.  Do ciasta dodajemy kieliszek wódki i zagniatamy całość. 
Ciasto będzie się kleić do rąk, ale możemy opruszyć je mąką lub zwilżyć olejem i uformować małe kulki. 



5. Do oleju dodajemy łyżkę wódki.  Wkładamy nasze pączusie, po kilka sztuk. Powinny same się obracać w garnku i zarumienić. Patyczkiem możemy sprawdzić czy są już upieczone w środku. 

6. Wyjmujemy na talerz wyścielony ręcznikiem papierowym i obsypujemy cukrem pudrem. 
Można nadziać je dżemem. 



Smacznego !!!

Pączusie na zewnątrz są chrupiące, a w środku puszyste. Smaku twarogu praktycznie nie czuć. Dzięki alkoholowi nie chłoną tłuszczu. 




A Wy pączki kupujecie czy swoje zjecie ? 

Dzisiaj diety nie obowiązują i każdemu pączki smakują ! 

Komentarze

  1. Ja sama paczusie robię z lukrem w środku z marmoladą dzieci zajadaja a i uwielbiają oponki więc dziś też będzie rozpusta nie kupujemy

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi smaka narobiłaś! Ja dziś w pracy zjadłam już trzy :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale wyglądają pieknie takie paczki i smakowicie, aż by się je chciało wszystkie zjeść 🙄😁

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachowuje sobie ten przepis na następny rok ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O mniam, ależ one smacznie wyglądają, chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie wiedziałam że robienie pączków może być taki szybkie.

    OdpowiedzUsuń
  7. My przeważnie kupujemy. Ale zdarzyło nam się kilka razy upiec pączki. Wyszły nawet i były dobre :) Ten przepis sobie zapisze i pewnie zrobimy przy okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam pączki domowej roboty. Twoje wygladają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chętnie wypróbuję ten przepis. Pączki wygladaja apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie zrobiłam pączków w tłusty czwartek, może dzisiaj to nadrobię! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. I znowu pragnę tego żeby tłusty czwartek trwał cały rok!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja normalnie muszę zrobić takie pączusie! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Pączki w 5 min...chyba muszę pokazać ten przepis babci :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety w poście nie jem już słodkości, ale przepis sobie zostawię, bo od razu po przygotuję je dla mojej rodzinki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja uwielbiam je robic i jeść, cała moja rodzina za nimi przepada ❤️

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam takie malusie pączusie 😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  17. Ladna strona, polecam bardzo także rytualmilosny.co.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga

Instagram

Popularne posty