Muszki owocówki-one gorsze niż mrówki!

 
Muszka owocówka, wredna mała
Moją kuchnie opanowała
Lata z cytrynki na nektarynkę
I robi niewinną minkę

Zaraz będzie jej więcej, bo one lubią gromadnie
I cała chmara na owoce spadnie
Więc szybko 4 sposoby na nią szykujemy
I w kuchni tę panią likwidujemy



Po pierwsze muszki uwielbiają jak coś się psuje
Wystarczy, że skórka na owocu lekko się zepsuje
Cytryna wyciśnięta i już gotowe miejsce do składania jaj
Co zepsute-szybko wywal!
 
 
 
 Resztki soku w szklance też nie wskazane
Muszki wnet przylecą same
Butelki niedokręcone z pachnącą zawartością to zachęta do składania jaj
I wnet będzie muszy raj
 
Opróżniamy często kosz na śmieci i dobrze go myjemy
Blaty przecieramy i dezynfekujemy
Resztki jedzenia chowamy
Nie zostawiamy na wierzchu i potem zajadamy
 
 
A gdy muszek już dużo, w pułapki je łapiemy
Zostawiamy cytrynkę lub wodę z octem i obserwujemy
 Gdy chmara będzie, odkurzaczem wciągamy
I tak co godzinkę zaglądamy i działamy


A jak wy się tych małych istot z domu pozbywacie?
Jakieś sprawdzone metody macie?
 
 


Komentarze

  1. Póki co nie mam z tym problemu ale zazwyczaj robię właśnie takie pułapki na nie 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę sobie taką zrobić, bo nie wiem skąd a wzięły się u mnie ich ostatnio całe stada...

    OdpowiedzUsuń
  3. One mnie tak denerwują, ciągle są u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie mam sprawdzonych metod. Staram się zapobiegac

    OdpowiedzUsuń
  5. staram się, chowac owoce i słodnkie rzeczy, aby nie pojawiały się u nas.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie na szczęście ich nie ma, dzięki moskitierom w oknach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Staram się nie dopuścić do tego by muszki były w moim domu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nienawidzę tych muszek. Gdy są owoce w domu to są wszędzie ☺

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeju z tymi muszkami to jest teraz masakra.. jest ich pełno.
    No ja wszystko chowam do lodówki..no i tak jak mówisz- przecieram blaty. Spróbuję z tą cytryną..:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga

Instagram

Popularne posty