PRL i dziś - czyli przysmaki naszej mamy w nowej odsłonie - BLOK CZEKOLADOWY

W czasach dzieciństwa nie było tyle co dziś czekolady
ale, że Mamy mają łeb nie od parady
domową robiły-taki blok czekoladowy
Odrobina cierpliwości i był przysmak gotowy
Czysty lub z chrupiącymi ciasteczkami
Oj wspomnienia z PRL mamy






 BLOK CZEKOLADOWY Z PRZEPISU NASZEJ MAMY

Składniki:
kostka masła
1 szklanka cukru
4 szklanki mleka w proszku
4 łyżki gorzkiego kakao
1/2 szklanki wody

4 opakowania herbatników ( po 100g)

Robimy
W garnku rozpuszczamy masło, wodę, cukier i kakao.
Nie gotujemy-tylko podgrzać nam się to miało. 

 W misce  wystudzoną masę z mlekiem w proszku mieszamy
dodajemy nasze herbatniki pokruszone i już prawie czekoladę mamy
Musimy tylko naszą masę do formy jakiejś włożyć
I porządnie kilka godzin w lodówce schłodzić


Dziś często sięgamy po brownie lub ciasto czekoladowe
Są równie pyszne i w mig gotowe


CIASTO CZEKOLADOWE CZYLI NASZA INSPIRACJA
Składniki:
200 g cukru
200 g gorzkiej czekolady-u mnie Wedel
4 jajka
100 g masła
2 łyżki mąki tortowej
1 torebka cukru waniliowego – ja nie dałam tego składnika
3 łyżki koniaku- dałam whisky bo brak było koniaku
cukier puder

Robimy:
Masło i czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i mieszamy
Jednolitą i  gładką masę otrzymamy



Przekładamy do miski, gdy przestygnie dodajemy cukier i 4 żółtka-stopniowo,
po jednym i dokładnie za każdym razem mieszamy, aby było wzorowo
Następnie dajemy mąkę, cukier waniliowy (zakładam ze 15g wystarczy) i koniaku
Białka ubijamy na sztywną pianę i delikatnie łączymy z resztą składników.
Pieczemy w tortownicy wysmarowanej masłem i obsypanej mąką troszeczkę
W 180 stopniach około 20 minut, jak wam mało, to jeszcze troszeczkę
 Ciasto jest na zewnątrz lekko chrupkie, a w środku mokre i mocno czekoladowe.
 Mniam!!! I mamy już pyszne i gotowe

Kto z was blokiem czekoladowym się zajadał?
Kto mleko w proszku łyżkami wyjadał?
:-)


Drogi czytelniku miło nam Cię u Nas gościć. 
Zostań na dłużej : 

Dziękujemy ! 

Komentarze

  1. Uwielbiam blok czekoladowy. Moja odskocznia do dzieciństwa;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż do dziś prosi żebym mu ten przysmak zrobiła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiałam, gdy babcia go robila, teraz wszedzie go znów widze, więc chyba sama tez zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach ten smak domowej czekolady , niepowtarzalny i jedyny .

    OdpowiedzUsuń
  5. O jejku😀juz zjadłam oczami😀ten smak💓

    OdpowiedzUsuń
  6. O jejku😀juz zjadłam oczami😀ten smak💓

    OdpowiedzUsuń
  7. O matulu! Blok! Mój smak dzieciństwa! Dziękuję, na pewno sobie zrobię.
    Zapraszam do siebie
    http://przystanekszczescia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga

Instagram

Popularne posty