Pigwa

Żółta kuleczka na krzaku rośnie,
wśród kolców uśmiecha się radośnie.
Rośnie w lesie lub ogrodzie,
PIGWA jest teraz w modzie.
We wrześniu i październiku dojrzewają
i sporo witamin w sobie skrywają.



Dużo witaminy C w sobie posiada w zapobieganiu chorobom organizm wspomaga.

Wapń, magnez, fosfor i żelazo w sobie mają i nasze zdrowie wspomagają.

Miąższ pigwy dużo pektyn zawiera i na oczyszczanie organizmu z toksyn wpływ wywiera.

Pelifenole wolne rodniki wymiatają i proces nowotworowy utrudniają.



Przeciwutleniacze bakteriobójczo działają i leczniczo na infekcję dróg oddechowych wpływają.

Pigwa aż 17 mikroelementów posiada - więc niech ją każdy koniecznie zjada.

Ma piękny zapach, więc nerwy ukoi każdemu powąchać ją przystoi.



Sok z pigwy przyspiesza trawienie, więc wspomoże ciężkich potraw jedzenie.

Na wyciszenie i uspokojenie wpływa - idealnym antydepresantem się nazywa.

Właściwości regeneracyjne ma w sobie, dobrze wpływa na wątrobę każdy to powie.





Czy jej smak znacie ? Czy zimą chętnie popijacie  ?


Komentarze

  1. U nas z pigwy robię konfiturę do herbatki na zimę 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam herbatę z pigwa i maliną w zimę ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam pigwy ani nie piłam z niej nic. Ciekawa jestem czy by mi smakowała

    OdpowiedzUsuń
  4. Sok z pigwy piłam nie raz i bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tego smaku, ale musze spróbować ❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja lubię wódkę smakowa z pigwą, jest naprawdę smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie na działce jest ogromny krzew pigwy :) Tata robi z niej syropy i dżemy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze pilam herbatę z pigwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham herbatę z sokiem z pigwy ❤

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam na działce i do herbaty dodaje😃

    OdpowiedzUsuń
  11. mi nie smakuje pigwa, czasem przyszla tesciowa moja dodaje mi sok z pigwy do herbaty i jakos nie zbyt mi podchodzi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham przetwory z pigwy, a do tego nalewki które tak cudownie rozgrzewaja!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga

Instagram

Popularne posty