Zasmażana konfitura z buraka i jego 10 drogocennych właściwości :)

Burak w ogródku ładnie się prezentuje
i na naszą uwagę dziś zasługuje. 
Dużo wartości odżywczych posiada 
do wielu przetworów się nada. 







Dzisiaj Wam trochę o nim opowiemy 
i do zrobienia w słoiki zachęcić Was chcemy. 



1. Buraki wzmacniają układ krwionośny

2. Obniża ciśnienie krwi 

3. Zawierają wapń, który wspomaga zęby i kości.

4. Bogate źródło witaminy B6 i kwasu foliowego 

5. Działają przeciwbakteryjnie i przeciw wirusowo. 

6. Regulują trawienie. 


7. Zawierają magnez, który zwalcza negatywne skutki stresu i wspomagają funkcjonowanie mózgu. 

8. Potas i sód odpowiadają za nawodnienie organizmu. 

9. Surowe wspomagają przemianę materii i pomagają w oczyszczeniu z toksyn. 

10. Regulują funkcję wątroby, przewodów żółciowych i woreczka żółciowego. 



W tym roku powstał już sok z buraka, burak z gruszką i jabłkiem, tarkowane buraczki i konfitura. 
Dzisiaj zdradzę Wam przepis na te pyszności. 

Zasmażana konfitura z buraka, 
to mój przysmak tego lata. 
Sporo buraków ostatnio przerobiłam 
i taki fajny dżemik stworzyłam. 
Na słodko go ze smakiem zajadam, 
wytrawnie też się do mięsa nada. 
Do ciasta też do użyłam 
i rodzinkę swoją zadowoliłam. 
Buraki są bardzo zdrowe 
i nie tylko jako tarkowane gotowe. 


Zasmażana konfitura z buraka




Potrzebujemy : 

2 kg surowych obranych buraków 
1 kg obranych jabłek  bez gniazd nasiennych 
1 kg obranych gruszek bez gniazd nasiennych 
0,5 kg cukru 
łyżeczka chilii




Buraki, jabłka i gruszki przeciskamy przez wyciskarkę wolno obrotową ( może być też sokowirówka) lub po prostu kroimy na małe kawałki gotujemy i na koniec blendujemy. 
Suche odpadki z wyciskarki ( bez skórek i pestek jest to czysty miąsz) zalewamy połową powstałego soku. Otrzymujemy tym samym papkę z której powstanie nasza konfitura. Dodajemy cukier i chilii i gotujemy na małym ogniu ok. pół godziny. 


Teraz zasmażanie :
* naszą masę musimy smażyć " na raty" chyba, że macie dużą patelnię. 
Nakładamy jedną porcję ( wypełnienie połowy patelni) i smażymy ok 7 - 10 minut regularnie mieszając aby się nie przypaliło. I przekładamy na bieżąco do słoików. Konfitura powinna mieć gładką i zwartą konsystencję. Jak jest za rzadka powinniśmy ją dłużej smażyć lub gotować :) Do jej zrobienia nie potrzebujemy żadnych dżemfixów :) Słoiczki zakręcamy i pasteryzujemy ok 20 minut. 



Smacznego :) 

Lubicie buraki ? 
W jakiej postaci u Was królują ? 

Komentarze

  1. U mnie buraczki jako surówka do obiadu lub jako zupka 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie lubię, ale bardzo przydatne informacje podałaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega prosty przepis i świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Buraczki tylko w wersji na ciepło do ziemniaków i mięsa :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o takiej konfiturze na nalesniki buraki 🙈😁

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie buraki, bardziej obiadowo 🙊 o takiej formie nie wiedziałam 🙊

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja lubię przecierane buraczki do ziemniaków.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie próbowałam takiej konfitury ☺

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm ja lubię, ale przyznam się że nie jadłam ich w innej postaci niż w wiórkach do obiadu czy w całości w zupie, muszę wypróbować tej wersji zasmażanej :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawa jestem tego smaku... może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja powinnam jeść bo mam ciągle anemię 🙉

    OdpowiedzUsuń
  12. ja kocham buraki pod każdą postacią ! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. u nas przede wszystkim są jednym ze składników soku, jakie robię nam w wyciskarce.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie wiedzieć o takich rzeczach, przyda się w mojej rodzince, bo ja nie lubię niestety buraczków. :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam buraki, bardzo jestem ciekawa smaku 🤔

    OdpowiedzUsuń
  16. ale to pysznie wyglada ! zapisuje sobie twoje przepisy ! mniamiii !

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja kocham robić barszcz z buraków.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię buraczane przetwory :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ok tak burak to kopalnia witamin.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga

Instagram

Popularne posty