Zapachy świąt ozdobią nasz dom


Są takie zapachy, które niezmiennie kojarzą nam się ze świętami
Suszonych  grzybów, maku, smażonej ryby czy pierogami
Ale są też zapachy aromatyczne, słodkie, kuszące
Często nasze domy zdobiące

1. Gwiazdy anyżku
Małe, niepozorne, a jak pięknie pachnące
Przypominają wyglądem gwiazdki na niebie wschodzące
ślicznie wyglądają, jeszcze lepiej smakują
Nasze herbatki czy wypieki zimą ratują




2. Mandarynki

Te małe owoce zawsze kojarzą się ze świętami
Wtedy właśnie jadamy je garściami
Gdy je obierasz pachnie w całym domu
Nie zjesz jej po kryjomu


3. Cynamon
Te brązowe laseczki to świąteczna ozdoba
która naszym wypiekom aromatu doda
Pierniczki nie mogą być upieczone bez szczypty cynamonu
Nabierają smaku, zapachu w całym domu



4. Pomarańcze

Tak jak  mandarynki, smakują w tym czasie najlepiej, są najsłodsze
A ozdoby pachnące z nich sa najprostsze
wystarczy plastry pokroić i ususzyć, nitkę zawiesić
I aromatyczne krążki na choinkę powiesić


Zapachów Świąt jest wiele, każdemu inaczej się kojarzą
O jakich wasze noski już marzą?


Komentarze

  1. Dla mnie zapach świąt to choinka pierniki cynamon :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zapach świąt, dla mnie to jabłko z cynamonem, pierniki i mandarynki 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. ja lubię zapalić świecę i nadziewam pomarańczę goździkami :) a dziś pieczemy pierniczki więc zapach świąt będzie w całym domu

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam zapach pierników i żywej choinki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Własnie mi przypomniałaś, że obiecałam sobie w tym roku powkłuwać goździki do mandarynek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mandarynki, pomarańcze i pierniki! :) tak, tak, tak :) do tego smak makiełek i kapusty z grochem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga

Instagram

Popularne posty