Szkolenie na Animatora Czasu Wolnego

Dzisiaj opowiem Wam o szkoleniu na Animatora czasu wolnego prowadzonym przez ekipę Animosfery - po tych ludziach widać, że kochają to co robią.




"Bo kto to widział, żeby 11 dorosłych obcych sobie ludzi z pomalowanymi buziami w perukach skakała, krzyczała i wygłupiała się totalnie na trzeźwo... "





Ekipa w składzie:
Szef Szkolenia:
Piotr Kalewski

Instruktorzy:
Karol Szczechowicz


 Bożena Rosiak.


12 i 13 marca spędziłam w Węgorzewie ponad 10 h. Nie był to czas zmarnowany - minął bardzo szybko - to nie był kolejny nudny kurs z wykładowcą czytającym książkę i klepiącym regułki, zresztą sami spójrzcie na zdjęcia.


Nie ukrywam, że jestem kreatywną mamą 2,5 letniego chłopca, ale są momenty kiedy i mi brakuje pomysłów na zabawę. Lubię kontakt z dziećmi, często się opiekuję nimi w charakterze niani. Organizuję spotkania Mam i gdy mamy w swoim gronie trochę nowych osób wiem jak trudno przełamać pierwsze lody.

Po co tam poszłam ?

Po nowe pomysły, inspiracje, perspektywy na przyszłość. Chciałam poznać inne kreatywne osoby i nauczyć się czegoś przydatnego. Był to pewien stopień oderwania od domowych obowiązków i odskocznia od codzienności.
Bo kto to widział, żeby 11 dorosłych obcych sobie ludzi z pomalowanymi buziami w perukach skakała, krzyczała i wygłupiała się totalnie na trzeźwo? Obalam stereotyp zabawy tylko po alkoholu. W dobrym towarzystwie można wszystko. Nauka poprzez zabawę nie dotyczy tylko dzieci.

Przerobiliśmy 6 modułów tematycznych :

1. Face Painting  - malowanie buziek - technika, obycie z farbami, sposoby nakładania i rodzaje farb. malowanie pod presją czasu. Miałam okazję już malować buzię. ale kredkami, nie sądziłam, że farbami idzie tak łatwo i przyjemnie. Dodatkowo nie ma problemów ze zmywaniem.





2. Gry, zabawy, pląsy i chusta animacyjna - sposoby na poznanie siebie, swoich imion, wieku i zainteresowań. Formy wywiadów i opowiadań. Zabawy idealne dla małych i dużych. Banalnie proste, a jakże efektowne zabawy z chustą.


3.Taniec w animacji - i tego się obawiałam najbardziej, bo ani ja taneczna, ani z wyczuciem rytmu. Na szkoleniu poznałam kilka figur oraz układów, które sprawiają wiele radości, a załapie je każdy .



4. Muzyka w Animacji - szybka i wolna, energiczna i wyciszająca - rodzaje i sposób używania muzyki podczas animacji, przydatne rady, które można wykorzystać nawet w domku.




5. Technika i praca z mikrofonem - wbrew pozorom było to ciężkie zadanie, pierwszy kontakt, zmiana głosu i podniesiona tonacja - coś co może wystraszyć i zniechęcić, ja z przyjemnością poćwiczyłabym jeszcze ten moduł zaczynając np. czytaniem tekstów, a dopiero później interpretacją scenek i śpiewem.




6. Balonowe kreacje - miałam już okazję skręcać balony, ale poznałam ten fach od podstaw - wiązanie, ściskanie i przeciąganie. Nowe figury balonowe : samolot, biedronka, żyrafa, szabelka. Utrwaliłam też znane mi już : piesek, ośmiornica, kwiatek i wąż. Z miłą chęcią popracowałabym jeszcze na balonach.




Nie nudziłam się ani chwili, czas był precyzyjnie zaplanowany i skrupulatnie realizowany z wielką energią i przytupem. Nie pamiętam kiedy ostatni raz się tak wyhasałam.  Każdy moduł przeplatany był zabawami ruchowymi i słownymi. Poznałam dużo technik na dotarcie do różnych grup wiekowych oraz sposoby zachowania się w styczności z potencjalnym pracodawcą. Dowiedziałam się czego animator powinien unikać, a do czego dążyć oraz jak ważny jest aspekt wychowawczy w planowaniu animacji.



Co mi dało szkolenie ?

Wiedzę, nowe umiejętności oraz certyfikat dzięki któremu mogę mieć większe szanse na znalezienie pracy. Zapał i zaangażowanie do działania w stosunku do mojego dziecka i znajomych Mam i ich rodzin na spotkaniach " Po pierwsze matka po drugie też kobieta" .



Jak się zapisać na takie szkolenie ? 

Wystarczy śledzić profil Animosfera - wytwórnia dziecięcych wrażeń na facebooku - lub zapisać się 9 kwietnia na wydarzenie organizowane w Mrągowie. klik 

Komentarze

  1. Ale fajnie :) tez bym z chęcią skorzystała z takiego szkolenia :) mam nadzieje ze następnym razem uda mi się wygrać udział w szkoleniu na animatora :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna sprawa i widać ze osoby które biorą w tym udział mają pasje i kochają dzieci. Bawilam się wspólnie z animatorami i nie żałuję. Wyszalalysmy się z córką a do głowy wpadły nowe pomysły do zabawy w domu. Super :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajnie :) tez bym z chęcią skorzystała z takiego szkolenia :) mam nadzieje ze następnym razem uda mi się wygrać udział w szkoleniu na animatora :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna sprawa i widać ze osoby które biorą w tym udział mają pasje i kochają dzieci. Bawilam się wspólnie z animatorami i nie żałuję. Wyszalalysmy się z córką a do głowy wpadły nowe pomysły do zabawy w domu. Super :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo zgrani ludzie którzy potrafia kreatywnie zabawic,zajac i zaineresowac dzieci w kazdym wieku. Odpowiednie podejscie i masa pozytywnej energi sprawiaja ze dzieci bawia sie z nimi i zapominaja o calym swiecie. Uwielbiam was!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna zabawa nie tylko dla dzieci. Dorośli też lubią i umieją się bawić, a przy tej zabawie możemy się dużo nauczyć i wykorzystać podczas zabawy że swoimi dziećmi. Zabawa uczy,bawi i wychowuje ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega fun przy nauce super. Chętnie wzięłabym udział w takim szkoleniu gdyby tylko czas pozwolił.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajni ludzie z fajnymi pomysłami :) w każdym z nas jest dziecko a ci ludzie potrafią je w nas dostrzec i obudzić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widać że świetna zabawa a animatorzy to osoby które nie jedno dziecko potrafią rozbawić i umilić mu czas a w nas dorosłych też budzi się dziecko i potrafimy się bawić. Zazdroszczę takiego szkolenia a gratuluję wszystkim którzy chcą to robić i robią to z sercem ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki kurs powinien przejść chyba każdy rodzic. Poprzez zabawę można wiele nauczyć i nie tylko dzieci. Wspaniała grupa animatorów potrafi rozbawić niejedno dziecko. Zazdroszczę szkolenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Taki kurs powinien przejść chyba każdy rodzic. Poprzez zabawę można wiele nauczyć i nie tylko dzieci. Wspaniała grupa animatorów potrafi rozbawić niejedno dziecko. Zazdroszczę szkolenia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu ! :) Widać,ze zabawa byla przednia, super ! Chcialabym przejsc takie szkolenie i ja :) bardzo przydatne w zyciu codziennym przy dziecku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, Rewelacja :) Ktoś tu widać dobrze się bawił? Radość przy szkoleniu, radość dzieci przy pracy animatora. Gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu ! :) Widac, ze zabawa byla przednia, super ! Chcialabym przejsc takie szkolenie i ja! :) bardzo przytadne jest to w zyciu codziennym przy dziecku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po zdjęciach widać że rewelacyjnie się bawiłaś:) napewno wiele wyniosłaś ciekawych zabaw z takiego szkolenia :) sama bym chciała pójść na takowe szkolenie abym mogła z dzieciom lepiej czas organizować:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super sprawa , zawsze chcialam zrobic animatora dla dzieci i gdy mieszkalam w trojmiescie czychalam na okazje ale jakos nigdy nie mialam czasu. Kiedys napewno jeszcze do tego pomyslu wroce i go zrealizuje.
    Co do Twoich szkolen napewno bylo wesolo i przyda sie do organizacji spotkan dla mam z dziecmi moze kiedys podzielisz sie z nami tą wiedzą i jakies fajne triki nam zdradzisz? :-D

    OdpowiedzUsuń
  17. Miałam okazje bawić się z animatorami. Są to ludzie pełni pomysłów :) dzieci były zadowolone. No i rodzice mogli się trochę poruszać. Aga mam nadzieję, że na którymś spotkaniu przekażesz nam trochę zdobytej wiedzy, np. z balonami :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne! Moim zdaniem to chyba każdy rodzic powinien coś takiego przejść i osoba zajmująca się eventami.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga

Instagram

Popularne posty