Recykling czyli jak można papier i plastik wykorzystać do wysiewu nasion



Idzie wiosna, wszystko powoli się zieleni
Woda w jeziorze powoli się mieni
Czuć to w powietrzu iw ziemi, w ogrodzie
Bo uprawiać ogródek jest teraz w modzie
Własne pomidorki, rzodkiewki i inne pyszności
Jak mamy skrawek ziemi, niech u nas zagości





Warto wcześniej wysiać nasionka do ziemi, aby wzeszły, urosły
A potem na zagonki wprost do ziemi poszły
Nie trzeba tu milionów, nakładu finansowego
wystarczy rolka od papieru toaletowego
Do tego plastikowe pojemniczki po warzywach, pieczarkach
Ale i wytłoczki po jajkach
Dla dzieci to wspaniałe zajęcie, mądra zabawa
Gdy każde swój ogródek zakłada
Potem śledzi jak rosną roślinki, nadzoruje
I swojego ogródka pilnuje


Kartony stare wyściełamy folią, którą też zgromadziłam
Gdy jakąś paczkę dostawałam, to ją przechwyciłam

Rolki po papierze na pół przecinamy
I ciasno przy sobie ustawiamy


Do nich ziemi nasypujemy
I ziarenka w dołeczki wysypujemy


Lekko ziemią przykrywamy
I odrobinkę podlewamy


I tak pilnujemy, aby sucho nie było
Aby roślince dobrze rosnąć było

Tak wysiewamy też do plastików wszelakich, do wszystkiego
I już mamy ogródek na całego


Pomidory, papryka, buraki, kapusta już posiane
Zbieram dalej rolki i sieje co tylko mi dane


Tak jest szybciej, łatwiej, bo do ziemi w kwietniu już sadzimy mocniejsze roślinki
I szybciej mamy swoje witaminki!

Komentarze

  1. W domu zawsze pomidory rzodkiewka sałata reszta juz na ogród idzie wiosna :-) pomysłowe wykorzystanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. O super u mnie ju z jest pomidor i papryka. Pomysły super.Monika Stankiewicz

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj i ja już muszę wysiać. Zawsze próbuję dynię i kabaczki ale zazwyczaj za bardzo mi wybujają i później kiepsko się nadają do gruntu bo łodyżka długa i cienka. Ale to nic w tym roku spróbuję jeszcze inaczej. I będę próbować ściółkować ogród żeby później nie pielić zobaczymy jak to się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł :) Chociaż ja osobiście wole zajmować się drzewkami :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale czad...w życiu bym nie pomyślała że tak można posiać

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każde słowo - Rozgość się na naszym blogu - Agnieszka i Kinga

Instagram

Popularne posty